Doskonalenie umiejętności związanych z organizowaniem w szkole/placówce ewaluacji wewnętrznej, podniesienie umiejętności wykorzystania wyników ewaluacji do rozwoju szkoły, pogłębienie wiedzy na temat wymagań i wykorzystywania ich do rozwoju szkoły/ placówki- to główne cele szkolenia dla dyrektorów szkół i placówek zorganizowanego w ramach "Programu wzmocnienia efektywności systemu nadzoru pedagogicznego i oceny, jakości pracy szkoły, etap III" . Realizując te cele dyrektorzy projektowali badania wychodząc z różnych perspektyw .
Jedną z nich, było badanie zgodnie z zasadami action research(działania z badaniem) . Działania są wykonywane w ramach obowiązków zawodowych, skupiają się na konkretnych aspektach pracy danej osoby i są szansą doprowadzenia do pozytywnych zmian. Wartością podejścia jest to, że jest ono oparte na działaniu, zmianie. Szybkie wdrożenie jest ważne, bo szkoła jest dynamicznym środowiskiem i nie może sobie pozwolić, na długie badanie.
Po zajęciach dyrektorzy spotykali się w grupach "refleksyjnych przyjaciół” by podzielić się refleksjami i doświadczeniem.
„Najbardziej wartościowe jest to, że nabyte kompetencje w całości wykorzystamy w naszych placówkach „-zwierzyły się w kuluarach Bożena, Marzena i Irena z Wielkopolski.
Prezentacja inauguracyjna w materiałach do pobrania.